Као маникир човек да пронађе клијенте и да се опусти

Када је вријеме породиљског одсуства дошло до краја, одлучно сам одлучио да више не идем на посао.Прије рођења моје кћерке, већ сам био консултант за продају обуће у великој трговачкој мрежи, као и помоћник директора и оператера цалл-центра.Тешка дисциплина, без изгледа за раст, и плаћа строго једном месечно - не, хвала.Желим да сама регулишем свој распоред и утичем на зараду, и увек ћу имати времена да се вратим на зидове канцеларије.

Три године уметничке школе у ​​позадини, недостатак гађења, као и способност и жеља за радом са људима одлучиле су мој избор - чврсто сам одлучио да желим да постанем мајстор ноктију.

Приликом регистрације за курсеве маникуре, помислио сам - ево, то је нова фаза у мом животу.Већ сам замишљао како клијенти стоје у реду и објављују фотографије својих прелијепих оловака у друштвеним мрежама након посјете мени.Да, са самопоуздањем, никада нисам имао проблема.За разлику од способности да реално процени ситуацију.

Прве потешкоће настале су у процесу учења, када је постало јасно да би студенти требали сами пронаћи моделе за маникир.Међу мојим пријатељима било је много оних који су хтјели бесплатно направити маникир.Проблем је био у томе што нико није био у могућности да дође у процедуру баш у време када се спроводила обука.Морао сам да користим јавну базу модела на Барб.уа - брзо су пронађени кандидати за хардверски маникир и екстензије.

Приликом добијања дипломе направио сам два закључка:

1. Нисам погрешио са својим избором професије -Стварно ми се свиђао процес маникуре, гел премаза и продужетак ноктију.

2. Проналажење првих клијената за нокте и почетак стварања новца на маникиру неће бити тако лако као што ми се чинило - постоје многе замке које нисам знао.

Припрема за промоцију

Дакле, диплома у руци.Али пре него што смо потражили прве купце, било је неопходно решити три важна питања.

1. Где да примите клијенте?

У почетку сам мислила да радим чисто у својој кући.Али, пошто су комуницирали са искуснијим маникуристима, ревидирала је ову одлуку.Да би изградили базу клијената у мом подручју града, то може трајати мјесецима, али сам желио пронаћи клијенте што је брже могуће и довршити свој распоред.

Опција - одлазак до куће купцима у другим областима.С једне стране, морате да проведете време на путевима и саобраћајним гужвама, али с друге стране, мајстор маникуре на почетку има више шансе да нађе клијенте.Још један плус је да нема потребе да се код куће издваја посебно место за пријем клијената.

2. Каква опрема се користи?

Мајстори обично започињу своје искуство са тако једноставним услугама као што су класични или хардверски маникир /педикир.Одлучио сам да одмах потражим клијенте за нокте.Дакле, моја листа неопходне опреме изгледала је овако:

  • ултраљубичаста лампа;
  • гелови, врхови, облици;
  • прајмер, одмашћивач, завршни гел;
  • маказе за нокте;
  • лопатице за гурање кутикуле;
  • штипаљке;
  • неколико варијанти фајлова;
  • потрошни материјалматеријали (спужве, штапићи од бамбуса, одстојници за педикир);
  • стерилизатор;
  • пећ за суху топлину за стерилизацију инструмената (да, сматрам стерилност веома озбиљном!).

Моји први трошкови за опрему износили су око 3 хиљаде УАХ. На срећу, нисам морао да купим гардеробу - добила сам пријатеља за привремено коришћење, који је прешао са маникира на продужетак трепавица.

3. Која цена за њихове услуге треба навести?

Отприлике сам израчунао колико бих новца редовно трошио на материјале и транспорт, на које мјесечне зараде бих желио ићи на почетку иу будућности и колико клијената могу служити мјесечно. Израђена основна цијена - свака услуга је била за око 30% нижа од искусних обртника. И даље је најтеже - повећати базу клијената.

Како пронаћи клијенте за маникир код куће: моје искуство

Још увијек смо имали питање у процесу учења како пронаћи клијенте након маникирских течајева. Препоручили су развијање ријечи из уста, размјену посјетница с козметичким бутицима и активно постављање фотографија на друштвене мреже.

Објаснићу вам у којим корацима сам кренуо да пронађем своје клијенте, колико ме је коштао овај „маркетинг“ и шта је из тога произашло.

1. Поиск культатов на местних форумах

У почетку сам на градским форумима пронашао популарне теме о маникиру и проширењима и почео активно учествовати у дискусији. Ако је неко тражио мајстора или тражио цене, активно сам понудио своје услуге.

Тако сам нашаоњен први клијент за маникир и педикир - девојка је хитно тражила чаробњака са одласком куће, јер је њен салон изненада отказао рекорд.

На жалост, ово је био цео ефекат.На једном од форума, одмах ми је забрањен активни ПР њихових услуга и понудио сам да направим плаћену тему за 500 УАХ месечно.С друге стране, ја лично нисам дуго - требало је превише времена за континуирано одржавање активности.Али није било довољно времена, јер су се почели појављивати клијенти из других извора.

2. Объавление на ОЛКС.

Дуго сам користио ОЛКС плочу за продају старих ствари, тако да није било тешко направити оглас са мојом услугом.

Минус ОЛКС-а је да ако објавите оглас за велики град у високо конкурентној категорији, то је готово одмах замењено од врха другим огласима.Али када сам подигао оглас за накнаду, корисници су почели да зову.

​​

Једно подизање на врх листе кошта 49 УАХ.Ви ћете бити на првом месту док неко други не подигне ваш оглас - након тога се спустите доле.Али имао сам позиве чак и са 4. и 5. места!

Недостатак овог канала је у томе што постоји веома необична публика.Многи клијенти који су ме пронашли на ОЛКС-у и снимили на екстензијама ноктију једноставно нису одговорили на позив и поруке на дан процедуре.Када је постојала таква ствар да је клијент потврдио снимак, дошао сам са инструментом, али једноставно нисам отворио врата.

3. Профил на Барб.уа

По дефаулту, Иверовао сам да ме сви клијенти проналазе преко ОЛКС-а.Какво је било моје изненађење када је један од клијената случајно поменуо да ме је нашла на Барб.уа-у.Регистровао сам се у периоду студирања ради тражења и већ сам о томе заборавио.Вративши се кући у минибусу, отишао сам на сајт преко паметног телефона и нашао свој профил на Барб.Одмах сам желео да га допуним, јер није било ни нормалних фотографија мојих радова, ни стварних цена услуга.

Морао сам да позовем техничку подршку да повратим приступ - нисам могао да се сетим своје лозинке.Истовремено, објаснили су ми да ће, ако квалитативно попуним своје услуге, аутоматски доћи до почетка рубрике.Заправо, све се показало врло једноставним - додао сам описе и уплоадовао фотографије директно са телефона док сам се возио кући.Још увек постоји згодна опција - можете понудити купцима попуст ако вам кажу да су дошли са Барб.На тај начин можете сазнати да ли канал ради или не.Одатле је дошло неколико нових клијената недељно.

Недостатак ове услуге је што се неки клијенти пријављују преко сајта, а апликација се може погледати само на вашем рачуну (некада сам добио позив од мене).Међутим, када нисам дуго одговарао на апликацију, менаџер Барб сам је бацио податке клијента на Вибер, па чак и назвао.

Плус - у "квалитету" купаца.Уопштено говорећи, има више позива са ОЛКС-ом, али сам успео да добијем праве записе приближно једнако са ОЛКС-ом и са Барб.

4. Профил у Инстаграм

Почео сам активно да управљам својим профилом на Инстаграму када сам имао одређени број сталних клијената.АндУ почетку сам то урадио тако да је било где да поставим свој портфолио - фотографисао сам све радове и одмах их ставио на Инстаграм преко апликације.

Временом је постало моје навике да коментаришем и сличне фотографије других уметника, док сам путовала минибусом, стајала у реду или чекала некога. Таква активност је дала резултат - и мени се допао и коментирао, број претплатника је растао.

Касније сам научио како да постављам тематске ознаке на постове, а број претплатника је почео да расте још брже. Сећам се како сам добијао неколико стотина хвалоспјева дневно само захваљујући маникиру #Неве године.

Инстаграм као канал за проналажење нових клијената:

  • промовирање профила мора бити стално;
  • велика конкуренција међу мајсторима маникира.

Али онда све зависи од вас - што више труда уложите у овај канал, то ће вас више нових клијената наћи.

Којим начином привлачења клијената нисам радио

У закључку, желим укратко навести начине који за мене нису резултирали резултатом:

1. Профил на Вконтакте. Неко време сам активно водио своју страницу, додавао фотографије, позвао пријатеље. Претплатници на трку, али није било активности, а ја сам напустио случај.

2. Пинтерест страница. Нисам разумио принцип ове друштвене мреже. Можда због тога нисам успео са њом.

3. Визиткарти. Одмах након завршетка курса, штампао сам визиткарте, где сам посебно назначио тај телефон који није коришћен за оглашавање на Интернету.За мјесец дана подијелила сам око 300 посјетница пријатељима и познаницима. Бацио сам их у поштанске сандучиће на улазима у сусједству и оставио их на јавним мјестима. Нико ме није тако звао.

Настављање каријера

Годину дана након завршетка курса, већ сам имао потпуну евиденцију и стални прилив нових купаца. Мени се свидио мој посао, али се испоставило да је време да поново узмем породиљско одсуство. Али сада знам тачно шта ћу урадити након декрета!

Наил сервице

Светлана Белиаева